پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6038
-
الف
+

جزئیاتی تازه از پروژه فاخر «سلمان فارسی»

با تازه‌ترین خبرها از پروژه فاخر «سلمان فارسی» ساخته داوود میرباقری همراه ما باشید.

سریال فاخر «سلمان فارسی» ساخته داوود میرباقری همچنان در حال تصویربرداری است؛ و طبق برنامه‌ریزی قرار است در سال 1405 در ۴۰ قسمت روی آنتن برود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از آنا، ماجرای سریال «سلمان فارسی» از تولد تا داستان فتح ایران است که پیش‌بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود و البته با توجه به پیچیدگی‌های این داستان امکان دارد قسمت‌های این سریال افزایش پیدا کند. تصویربرداری این سریال از کویر شهداد کرمان و جزیره قشم رقم خورده و به گفته داوود میرباقری فیلمبرداری این سریال تا سال ۱۴۰۵ طول خواهد کشید.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و روم جلوی دوربین می‌رود. تولد و جوانی او در ایران باستان دوران ساسانیان، مهاجرت او به بیزانس و بخش عمده‌ زندگی او که در آن دوره می‌گذرد و بخش سوم گرویدن او به دین اسلام و قصه‌ای که در حجاز می‌گذرد. سلمان فارسی در این سریال پس از روبرو شدن با ادیانی مانند زرتشت و مسیحیت به دین اسلام روی می‌آورد و با شناختی کامل مسلمان می‌شود.

احسان ناظم‌بکایی مدیر روابط عمومی این سریال با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما، توضیحاتی درباره بزرگترین پروژه سریالی این روزهای تلویزیون ارائه کرد. او در بخشی از سخنانش درباره سریال «سلمان فارسی» و بازیگران آن بیان کرد: سریال به شدت پربازیگر است و بازیگرانی از یونان، ارمنستان و مراکش جلوی دوربین رفته‌اند. «هشام رستم» از تونس که اسکار بازیگری دارد از بازیگران این سریال است؛ و در فصل حجاز بازیگرانی از کشورهای عربی و در فصل ایران بازیگرانی از قفقاز و آسیای مرکزی اضافه می‌شوند. 

وی همچنین درباره بازیگران ایرانی سریال عنوان کرد : فرهاد اصلانی در نقش یک تاجر که سلمان را از ایران به بیزانس منتقل می‌کند، محمدرضا هدایتی در نقش یک شخص هندی، مهدی فقیه، علیرضا مهران، احترام برومند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران سریال هستند. عوامل پشت دوربین سریال نیز همه ایرانی هستند. ساخت این سریال حدود پنج سال طول می‌کشد. رئیس صداوسیما تاکنون سه بار در پشت صحنه سریال حضور پیدا کرده است.

شایان ذکر است، برای نقش اصلی داستان، میرباقری دوران جوانی را به امیر رضایی و دوره میانسالی را به علیرضا شجاع‌نوری اختصاص داده است. گفته می‌شود امیر رضایی شباهت خوبی به شجاع نوری دارد. البته ناگفته نماند که هنوز تصویری از نقش اصلی این داستان منتشر نشده است. 

بنا به گفته عوامل سریال، در سه سال اخیر، حدود ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور برای بازی در سریال، شناسایی شده‌اند و با شش هزار نفر، گفتگو شده است. در یک سال گذشته نیز حدود ۱۵۰۰ نفر از همین تعداد (بسته به نیاز پروژه) به کار دعوت شده‌اند و جلوی دوربین رفته‌اند.

سلمان فارسی بزرگ‌ترین اثر نمایشی تاریخ نمایش ایران است که به گواه سازندگانش یک اثر بین المللی و بین الادیانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

جدول پخش شبکه آی فیلم

همراه باشید با یازدهمین مسابقه پیامکی آی‌فیلم

م.ه/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر